Co to jest pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to jedna z bardziej skutecznych metod na pozyskanie klientów za pomocą Internetu. W ten sposób uda Ci się pozyskać klientów chętnych zakupić produkty lub usługi, jakie oferujesz. Jeśli Twoja strona internetowa znajdzie się wysoko w wyszukiwarce Google na dane słowa kluczowe, wówczas osoby chcące skorzystać z Twoich usług lub kupić oferowane przez Ciebie produkty będą mogły wejść na Twoją stronę i złożyć zamówienie lub wypełnić formularz kontaktowy. Ważne jest, abyś znał kilka podstawowych metod pozycjonowania, które pomogą Ci osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce Google i tym samym pozwolić Ci więcej zarobić na Twoim internetowym biznesie. W przeciwnym razie klienci powędrują do Twojej konkurencji, jeśli nie będą w stanie znaleźć Ciebie w tej najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce. Jak zatem działa pozycjonowanie, jak je stosować i jak długo trzeba czekać na pierwsze wyniki, które można uzyskać stosując właśnie tę metodę marketingu internetowego? Właśnie o tym jest ten artykuł, zatem czytaj dalej, jeśli chcesz się dowiedzieć!

Pozycjonowanie stron internetowych – taktyki i metody na osiągnięcie sukcesu

Wysokie pozycje w wyszukiwarce Google możesz osiągnąć na kilka sposobów. Jeden z nich, jeśli interesują Cię frazy lokalne, to pojawienie się na mapce Google. Zatem jeśli posiadasz swój lokal w centrum, wówczas koniecznie powinieneś znaleźć się na Google Maps. Zwróć uwagę, że wyniki z Google Maps pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google, zatem jest to jedna ze skutecznych metod, które umożliwią Ci znalezienie się w wynikach top10 w Google na frazy lokalne, takie jak przykładowo „fryzjer Kraków”, „dentysta Wrocław” czy „fizjoterapia Opole”. Jest to jedna z często stosowanych metod, jednak niestety, aby była skuteczna powinieneś mieć swój lokal mniej więcej w okolicach centrum miasta. Niestety mapka nie zawsze łapie dalsze dzielnice, dlatego jeśli zależy Ci na pozycjach w Google, wówczas warto jest wynająć wirtualne biuro w centrum, tak aby móc potwierdzić swój adres fizyczny poprzez odebranie listu, jaki wysyła Google (jest to ich metoda weryfikacji naszego adresu fizycznego).

Inną metodą jest tworzenie dużej liczby treści, tak aby zacząć rankować na tak zwany „długi ogon”. Jeśli posiadasz dużą ilość treści, które traktują o tematyce związanej z Twoim biznesem, wówczas istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że zaczniesz wyświetlać się w Google na dużo słów kluczowych. Oczywiście te słowa kluczowe nie będą posiadać najwyższych możliwych wolumenów ruchu, jednak w tej metodzie chodzi o ilość słów kluczowych, a nie o ich wysokie wolumeny ruchu. Jest to zatem skuteczna metoda dla osób, które lubią dużo pisać, bardzo dobrze znają się na danej tematyce lub mają dostęp do dobrej jakości copywriterów piszących w przystępnych cenach. Każda z tych metod jest skuteczna i warto się na nią zdecydować, jeśli tylko Twoja branża pozwala Ci na prowadzenie bloga.

Pozyskiwanie linków jako paliwo dla Twojego serwisu

Inny ważny element, to pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej strony. Musisz mieć więcej linków niż Twoja konkurencja. Aby wiedzieć, ile dany serwis ma linków musisz wykupić dostęp do specjalistycznego narzędzia pozycjonerskiego, takiego jak Ahrefs, SEOmoz czy Semrush. Jeśli nie chcesz płacić za dostęp do takiego narzędzia (są one dość drogie), wówczas możesz poprosić któregoś ze specjalistów SEO o wygenerowanie takiego raportu dla Ciebie (lub możesz się zgłosić do agencji). Może to być w zasadzie szybsze i łatwiejsze rozwiązanie, niż generowanie raportu na własną rękę, ponieważ wymagałoby to nauki obsługi narzędzia, a jak wiemy, czas to pieniądz. Kiedy już będziesz wiedzieć, gdzie zdobywa linki Twoja konkurencja, wówczas możesz zacząć szukać możliwości pozyskania linka w podobnych serwisach. Zazwyczaj dobrze aby to byli blogerzy, fora internetowe, rankingi i recenzje różnych rozwiązań lub po prostu lokalna prasa w wydaniu online. Korzystając z wielu tych metod jednocześnie będziesz w stanie pozyskać jakościowy i wartościowy profil linków prowadzących do Twojej strony, co zdecydowanie powinno przełożyć się na wyniki w wyszukiwarce Google, czyli na wzrost Twoich pozycji oraz Twojego ruchu na stronie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.